مـشـــــکات
محـــفل نــــور و رحـــمــت - قـــــــرآن و عــــتـرت
نوشته شده در تاریخ جمعه 23 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()



میدونید اگر باز نشر کنید چند هزارتا صلوات فرستاده میشه؟!



طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: بر قامت دلربای مهدی (عج) صلوات، صلوات،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()


گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

طوفان زده ام راه نجاتی بفرست

فرمود که با زمزمه یا مهدی

نذر گل نرگس صلواتی بفرست


آقا و مولای من، ای امام مهربونم، تولدتون مبارک

برای شما سلامتی و دل شاد و تعجیل در فرج و ظهورتون را آرزو میکنم





طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: ... صلواتی بفرست، گل نرگس، تعجیل در فرج امام عصر (عج)،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()


لحظه ها را متوسل به دعاییم بیا

سالیانی ست که دل تنگ شماییم بیا

 وسعتت در دل این ظرف  نشد جا ماندیم
 تشنه از حسرت رویت لب دریا ماندیم
 
چشممان خشک شد از وسعت این بی آبی
و  نداریم دگر طاقت این بی آبی
 
در قنوت دلمان خواهش باران داریم
ندبه خوانیم و تمنای بهاران داریم
 
پس ببار ای پسر حضرت باران بر ما
 که ترک خورده زمین از اثر این گرما

 دامن دشت شده سفره ی راز دل ما
داغ آلاله نشانی ز نیاز دل ما
 
ما که در راه تو عمریست تمامی گردیم
گردبادیم و به دنبال شما می گردیم

 چند جمعه دلمان را سر راهت آریم
تا بدانی که تمنای وصالت داریم

 شهرمان را ز رخ چون قمرت روشن کن
 کوچه ها را پر از نسترن و سوسن کن

 آسمان خواهش یک جرعه نگاهت دارد
 نه که ما، فاطمه هم چشم به راهت دارد

صابر خراسانی



طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: فاطمه هم چشم به راهت دارد، صابر خراسانی،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()


ساحل چشم من از شوق به دریا زده است
چشم بسته به سرش،موج تماشا زده است
 
جمعه را سرمه کشیدیم ،مگر برگردی
با همان سیصد و فرسنگ نفر برگردی
 
زندگی نیست ،ممات است تو را کم دارد
دیدنت ارزش آواره شدن هم دارد

 
از دل تنگ من، آیا خبری هم داری؟
آشنا، پشت سرت مختصری هم داری؟
 
منّتی بر سر ما هم بگذاری، بد نیست
آه، کم چشم به راهم بگذاری، بد نیست
 
نکند منتظر مردن مایی، آقا؟
منتظرهات بمیرند، میایی آقا؟
 
به نظر میرسد این فاصله ها کم شدنی ست
غیر ممکن تر از این خواسته ها هم شدنی ست
 
دارد از جاده صدای جرسی می آید
مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید
 
منجی ما به خداوند قسم آمدنی ست
یوسف گم شده، ای اهل حرم! آمدنی ست

صابر خراسانی




طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: منجی ما به خداوند قسم آمدنی ست، گل نرگس،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 22 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()


    چیست این دلشوره های بیكران
    پشت كاشی های سبز جمكران
    كشتی امید در گل تا به كی؟
    بانگ اللّهم عجّل تا به كی؟
    تا به كی از داغ هجران تو صبر؟
    جلوه كن ای آفتاب پشت ابر
    اشكهایم هر پگاه انتظار
    گل كند در وعده گاه انتظار
    كاروان سالار لختی صبر كن
    یوسفی دارم به چاه انتظار
    كی به دریای ظهورت می رسد؟
    زورق این آبراه انتظار
    بی تو در سرمای شب بی طاقتند
    كودكان بی پناه انتظار
    كاش مست چشم نازت می شدم
    ریشه ای از جانمازت می شدم


     گزیده ای از شعر محمد علی زمانی



طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: ای آفتاب پشت ابر،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()


قد دلجویش به شاخه شمشاد می ماند؛ سایه گستر و پربار.
جام چشم هایش چون شط شراب است، زلال و درخشنده تر از آفتاب.

کمال ابروانش به رعد شباهت دارد؛ به ستیغ کوه.
طره مشکین گیسوانش، شاخه طوبی را به یاد می آورد؛ سبک و رها چون موج.

حُسن یوسف در مقابل توفان زیبایی اش، پیراهن درید و شاهدان عالم قرب،
از شکوه وجودش، پای در گل ماندند و خوبرویان دل بُرده از جهان،
انگشت حیرت خویش را به بهای ترنج بریدند.

اما این زیبایی صورت، حجابی است تا آن سر غیبیه، مکتون بماند
و این ظاهر خَلقی، آن باطن خُلقی را پرده داری می کند.


صدف را دیده اید که با همه زیبایی و شگفتی اش، محزون مروارید است؟
تا صدف را نگشایید، کجا می توانید به آن گوهر پنهانی وجود دست یابید؟!

این کوثرنشان حیدری نسب، در جمال لم یزلی اش،
آیینه داری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را می کند،
اما تو در تعلق و تعیین این جلوه و جذبه ظاهری نمان.


پشت این آیینه هزار جلوه، وجود صیقل یافته ای است که بیش از همه،
بر حقیقت پنهان محمدیه صلی الله علیه و آله نزدیک است.

بی جهت علی اکبر صلی الله علیه و آله را پیامبر دوباره آل اللّه ننامیده اند؛
تو بهانه این نسبت را در ظهور عینی او جست وجو می کنی،
اما دلیل، در حضور غیبی اوست.


چاره ای نیست! تو نیز برای یافتن آن نور پشت دریاها،
باید در وجود حضرتش غرق شوی!

نزهت بادی




طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: مروارید در صدف، حضرت علی اکبر (علیه السلام)،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()

حضرت علی اكبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین(ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،(1) سال43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.(2)

او از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود . و به بزرگانی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و امام حسین (ع) نسبت دارد .

ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت كرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت كیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو كسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست.

بلكه سزاوارترین فرد برای خلافت، علی بن الحسین(ع) است كه جدّش رسول خدا(ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم، سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثفیف تبلور یافته   است. (3)



ادامه مطلب
طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی،  وقایع تلخ عاشورا و محفل شهدای کربلا، 
برچسب ها: مختصری از زندگینامه حضرت علی اکبر (علیه السلام)، زندگینامه حضرت علی اکبر (علیه السلام)،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 19 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــــر بدهید ()
علی اکبر، گل رعنای حسین است

علی اکبر، گل بوستان حسین است

زاده ی لیلا و شبه پیامبر

محدث، موذن، جان حسین است




پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:
به راستى که خداوند متعال به جوان عبادت پیشه، بر فرشتگان مى بالد و مى فرماید:
به بنده ام بنگرید! به خاطر من از خواهش نفسش دست کشیده است.


ای سرو بوستان ایستادگی! ای زیباترین گل باغ حسین! ای جوان رعنا و رشید حسین! ای علی را یادگار!
ای علی اکبر! سلام و درود بی پایان بر صورت و سیرت پیامبر گونه ات.



طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: گل رعنای حسین (علیه السلام)، حضرت علی اکبر (علیه السلام)،
نوشته شده در تاریخ شنبه 10 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

از همه دل بــریدمو ، دلم اسیــر یك نگاست

تموم آرزوی من زیارت امام رضاست ...





امام رئوف و مهربانم ...

دلم محتاج نیم نگاهی از توست،

اجابتی کن دل خسته ام را ...



طبقه بندی: محفــل عتـرت - امام رئــوف ، آقا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)، 
برچسب ها: نیـــم نگـــاه، امام رئوف و مهربانم، امام رضا (ع)،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


بعثت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) یا برانگیخته شدن آن حضرت به مقام رسالت، مهمترین فراز از تاریخ اسلام بوده و نزول قرآن کریم نیز از این زمان آغاز می‌گردد. کلمه بعثت به معنای «برانگیخته شدن» بوده و در اصطلاح به مفهوم فرستاده شدن انسانی از سوی خداوند متعال برای هدایت دیگران می‌باشد.
 
بقیه را در ادامه مطلب بخـــوانید...


ادامه مطلب
طبقه بندی: حضرت محمــّــد (ص) ، پیـامبـر نـــور و رحمـــت، 
برچسب ها: بعثت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


ج : گواهی قراین و شواهد


آیا قراین و شواهدى بر صدق ادعاى نبوت حضرت محمد(ص)  وجود دارد؟

در ادامه مطلب بخـــوانید...



ادامه مطلب
طبقه بندی: حضرت محمــّــد (ص) ، پیـامبـر نـــور و رحمـــت، 
برچسب ها: راه هاى اثبات نبوت حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم)،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()
ب : گواهی پیامبران و کتابهای آسمانی پیشین

آن چه در تورات درباره پیامبر اكرم(ص)  ذكر شده، به طور كامل شرح دهید.

در ادامه مطلب بخـــوانید...



ادامه مطلب
طبقه بندی: حضرت محمــّــد (ص) ، پیـامبـر نـــور و رحمـــت، 
برچسب ها: راه هاى اثبات نبوت حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم)،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()
الف : معجـــزه

بیشتر معجزه هایى كه قرآن به آنها اشاره فرموده، مربوط به پیامبران پیشین است. معجزات پیامبر اسلام، بسیار است. قرآن كریم به برخى از آنها اشاره كرده كه عبارتند از:

بقیه را حتـــما در ادامه مطلب بخـــوانید ...



ادامه مطلب
طبقه بندی: حضرت محمــّــد (ص) ، پیـامبـر نـــور و رحمـــت، 
برچسب ها: راه هاى اثبات نبوت حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، معجزات حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم)،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 6 خرداد 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


درباره بعثت یا رسالت رسول اكرم(ص) چند آیه وجود دارد؟

درباره حضرت محمد آیات قرآن فراوان است و به بیش از 500 آیه مى رسد. با توجه به رعایت اختصار، ما فقط به بخشى از آیات اشاره مى كنیم و نشانى دیگر آیات را ذكر مى كنیم.
(انّا أرسلنـك بالحقّ بشیراً و نذیراً و لاتُسئَلُ عن أصحـب الجحیم)، اى پیامبر، تو را به حق فرستادیم كه مردم را به نعمت بهشت جاوید مژده دهى و از عذاب جهنم بترسانى و تو مسئول كافران كه به راه جهنم رفتند، نیستى ... .
(ما أصابك من حسنة فمن اللّه و ما أصابك من سیّئة فمن نفسك و أرسلنـك للنّاس رسولاً و كفى باللّه شهیداً)، هرچه از انواع نیكویى به تو رسد از جانب خداست و هر چه بدى رسد از پیش تو است و [اى پیامبر] ما تو را به رسالت براى مردم فرستادیم و براى رسالت تو تنها گواهى خدا كافى است.
(كذلك أرسلنـك فى أمّة قد خلت من قبلها أمم لتتلوا علیهم الذى أوحینا إلیك ... و [اى محمد(ص) ]ما تو را میان خلقى به رسالت فرستادیم كه پیش از این هم پیغمبران و امت هاى دیگر به جایشان بود و[ درگذشتند] تا بر امت آن چه از ما به وحى بر تو رسد تلاوت كنى و ... .
(یـأیّها النبىّ إنّا أرسلنـك شـهداً و مبشراً و نذیراً)، اى رسول [گرامى] ما تو را به رسالت فرستادیم، تا بر نیك و بد خلق گواه باشى و خوبان را به رحمت الهى مژده دهى و بدان را از عذاب خدا بترسانى.
(اِنّا اَرسَلنـكَ بِالحَقِّ بَشیرًا ونَذیرًا واِن مِن اُمَّة اِلاّ خَلا فیها نَذیر )، ما تو را به حق و راستى به سوى خلق فرستادیم، تا بشارت دهى و بترسانى و هیچ امتى نبود، جز آن كه در میانشان ترسانیده اى بوده است.

نظر قرآن و احادیث درباره بعثت پیامبر اكرم(ص)چیست؟
بعثت و برانگیخته شدن پیامبر گرامى اسلام(ص)به نبوت در 27 رجب سال چهلم عام الفیل بوده است. این واقعه در چهل سالگى پیامبر(ص) و در غار حرا كه در نزدیكى مكه قرار دارد، رخ داده است.
خدا در قرآن مى فرماید: خداوند بر مؤمنان منّت نهاد [= نعمت بزرگى بخشید] هنگامى كه در میان آنها، پیامبرى از خودشان برانگیخت كه آیات او را بر آنها بخواند و آنها را پاك كند و كتاب و حكمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن در گمراهى آشكارى بودند.
حضرت على(ع)فرمود: خداوند، محمد(ص)را به حق برانگیخت، تا به كتاب متقن و محكمش بندگان را از پرستش بت ها به پرستش او درآورد و از طاعت شیطان نجات داده مطیع خویش سازد كه از این رهگذر، مردم كه خداى خود را نمى شناختند، بشناسند و پس از انكار، به وجودش اعتراف نمایند و ... .

از چه راه هایى مى توان به درستى و راستى ادعاى نبوت حضرت محمد(صل الله علیه و آله وسلم) پى برد؟
براى شناسایى پیامبران راستین از مدعیان دروغین راه هایى وجود دارد كه عبارتند از:
الف. معجزه: معجزه نخستین دلیل نبوت است كه در قرآن اغلب با «آیه»، «بینه» و «برهان» از آن یاد شده است. آیات 106ـ108 سوره اعراف امور خارق عادات را (با شرایطى) وسیله اى براى شناخت پیامبران معرفى مى كند: «[هنگامى كه حضرت موسى(ع) براى هدایت فرعون، به نزد او رفت فرعون] گفت: اگر نشانه اى آورده اى ارائه كن، اگر از راست گویانى [موسى(ع) ] ناگهان عصاى خود را افكند و اژدهایى آشكار شد، و دست خود را [از گریبان]بیرون آورد، سفید [و درخشان] براى بینندگان بود.
ب. خبر دادن پیامبر پیشین: اگر پیامبرى، به طور روشن و صریح و بدون هیچ گونه ابهام، شخص دیگرى را به عنوان پیامبر خدا معرفى كند، پیامبرى آن شخص اثبات مى شود؛ مانند معرفى هارون از سوى حضرت موسى(ع) .
ج. شواهد و قراین قطعى: گردآورى یك سلسله قراین و شواهد راهى دیگر براى اثبات نبوت مدعى نبوت است. این قراین باید به گونه اى باشد كه انسان از مجموع آنها یقین پیدا كند، كه مدعى نبوت فرستاده خداست.
قراینى كه درباره پیامبران مى تواند پى گیرى شود، عبارت است از:
1. بررسى خصوصیات روحى و اخلاقى مدعى زهد و بى رغبتى او به مال و جاه و سوابق زندگى او در میان مردم؛
2. محیطى كه از آن جا برخاسته است؛ به طور مسلم هر گاه از میان یك ملت درس نخوانده و دور از فرهنگ، مردى برخیزد كه با نداشتن تحصیلات عادى، مردم را به پاكى و نیكى و نظام صحیح زندگى دعوت كند و مدعى نبوت باشد، گواه راستى اوست.
3. رهاورد آیین او از نظر معارف و احكام؛ هر گاه سخنان او در باب معارف علمى با موازین عقل سلیم و فطرت پاك تطبیق كند و در شناسایى معارف از قبیل صفات خدا و آن چه مربوط به مبدأ و معاد است از صحیح ترین راه وارد شود و در بیان نظام هاى اخلاقى و اجتماعى، جامعه را به عالى ترین نظام، رهبرى نماید و با طریقى دور از افراط و تفریط، فضایل انسانى و سجایاى اخلاقى را میان پیروان خود پرورش دهد، آنان را از سوق به ناپاكى ها و صفات پست باز دارد، این محتویات خود مى تواند گواه ارتباط او با خدا باشد.
4. ثبات و پایدارى در راه دعوت و مطابقت گفتارها با كردارهایش؛
5. بررسى روش و ابزارهایى كه براى پیش برد آیین خود به كار مى گیرد مى تواند راست گویى یا دروغ گویى او را به اثبات رساند و وضع پیروان او نیز راهى براى شناخت نبوت اوست. هرگاه بیشتر نزدیكان و بستگان او كه كاملا از وضع زندگى اش آگاهى دارند، به وى ایمان آوردند و یا غالب كسانى كه به وى گرویده اند، از اهل خرد بوده، به پاكى و درستى میان مردم شناخته شوند، مى توان نتیجه گرفت كه او به راستى پیامبر خداست.
در پستهای بعدی شرح هر یک را حتما مطالعه بفرمایید...

منبع : http://www.maarefquran.com



طبقه بندی: حضرت محمــّــد (ص) ، پیـامبـر نـــور و رحمـــت، 
برچسب ها: بعثت حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در قرآن،
این قالب توسط بلاگ اسکین طراحی و توسط شیعه تولز ویرایش شده است برای دریافت کد کلیک کنید
بلاگ اسکین                                   شیعه تولــز