مـشـــــکات
محـــفل نــــور و رحـــمــت - قـــــــرآن و عــــتـرت
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

صلوات فرستادن بر حضرت فاطمه علیهاالسلام و كیفیت زیارتش ، كه همانند صلوات بر پیامبر اكرم و امیرالمومنین و حسنین علیهم السلام و زیارات آنان است ؛ یعنى همانگونه كه به صلوات بر آن چهار وجود مقدس ‍ و زیارتشان امر شده است ، نسبت به حضرت زهرا علیهاالسلام نیز در این موارد، همگان مامور و ماجورند. فاطمه علیهاالسلام كه مشمول آیه تطهیر و از اهل بیت پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله است كیفیت صلوات بر او را رسول خدا به صراحت چنین بیان داشته است :
بر من صلوات بتراء ( ناقص ، دم بریده ، و بریده شده ) نفرستید.سوال شد: یا رسول الله صلوات بتراء (= بریده شده ) چیست ؟
فرمود: این كه بر من صلوات بفرستید و بگویید اللهم صل على محمد ولى درباره آل من ساكت باشید. شما باید بگویید: اللهم صل على محمد و آل محمد. صلواتى كه شامل على و فاطمه و حسنین علیهم السلام نباشد، مقطوع و بریده و مورد قبول خدا و رسولش نمى باشد. لذا حضرت صدیقه زهرا هم ردیف و برابر افرادى است كه جمیع مسلمین با ایمان جهان - از شیعه و سنى - هر شبانه روز در تشهد نمازهاى پنجگانه بر او درود مى فرستند ؛ و او در این مقام ، همتاى محمد بن عبدالله ، و على ، و حسنین علیهم السلام است ؛ و همین لزوم صلوات بر فاطمه در هنگام اقامه نماز یك منقبت و فضیلت ساده نیست ، بلكه نشانگر مرتبه اعلى و منصب والاى آن حضرت است كه این چنین در جنب صاحبان رسالت و امامت قرار گرفته است . بدون تردید باید فاطمه خود ولیة الله و داراى مقام ولایت بوده باشد، تا هم ردیف و همتاى اولیاء خدا، مورد خضوع و مشمول صلوات و درود جمیع مومنین جهان در هر زمان و مكان باشد.


فضیلت صلوات فرستادن بر فاطمه (سلام الله علیها )

پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله مى فرماید:
من صلى علیك یا فاطمة غفرالله له و الحقه بى حیث كنت من الجنة .
یا فاطمه ! هر كس بر تو صلوات فرستد، خداى متعال از او درگذرد، و او را در بهشت به من ملحق گرداند.




طبقه بندی: اذکــار و منــاجــات با خـــدا،  کوثـــر النّبـــی (س)، 
برچسب ها: فضیلت صلوات فرستادن بر فاطمه (سلام الله علیها )، صلوات خاصه حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، چگونه باید صلوات بفرستیم؟،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


تسبیح تربت  
امام صادق علیه السلام مى فرماید: سجده بر تربت قبر حسین علیه السلام تا زمین هفتم را نور باران مى كند، و كسى كه تسبیحى از خاك مرقد حسین علیه السلام با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى شود، گرچه با آن تسبیح نگوید.

دورى شیطان با گفتن تسبیح فاطمه (س ) 
امام باقر علیه السلام مى فرماید:
هر كس كه تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام را به جاى آورد و پس از آن استغفار كند، مورد مغفرت قرار مى گیرد و آن تسبیح به زبان ، صد مرتبه است ، و در میزان (اعمال )، هزار خواهد بود و شیطان را دور كرده و خداى رحمان را خشنود مى نماید.

توصیه امام زمان به تسبیحات  
حضرت آیة الله مرعشى نجفى اعلى الله مقامه مى گوید:
در راه زیارت عسكریین علیهماالسلام (امام هادى و عسكرى ) و در جاده اى كه به امامزاده سید محمد علیه السلام منتهى مى شود راه را گم كردم و در اثر شدت تشنگى و گرسنگى از زندگى مایوس شده ، به حالت بیهوشى روى زمین افتادم . ناگهان چشم بازكردم ، دیدم سرم در دامن شخص بزرگوارى است . آن شخص به من آب گوارایى داد كه مانندش را درعمر خود نچشیده بودم . بعد از آن ، سفره اش را باز كرد، و در میان آن دو یا سه عدد قرض نان بود كه از آن ها نیز خوردم . آن گاه به من فرمود: اى سید! قصد كجا را دارى ؟ گفتم : حرم مطهر سید محمد.
فرمود: این حرم سید محمد است .
نگاه كردم دیدم در زیر بقعه سید محمد قرار داریم ، در حالى كه من در قادسیه گم شده بودم و مسافت زیادى بین آن جا و حرم امامزاده سید محمد وجود دارد.
در مدتى كه با آن شخص بزرگوار بودم ، بهره هاى فراوانى نصیبم شد و مرا به انجام چندین عمل سفارش كرد؛ از جمله : تلاوت قرآن كریم ...و تسبیح فاطمه زهرا علیهاالسلام و...ولى به ذهنم خطور نكرد این آقا كیست ، مگر زمانى كه از نظرم غایب شد.

تسبیحات در قرآن 
امام صادق علیه السلام درباره آیه اذكروا الله ذكرا كثیرا مى فرماید:
من سبح تسبیح فاطمة علیهاالسلام ، فقد ذكر الله الذكر الكثیر.
كسى كه تسبیح فاطمه زهرا علیهاالسلام را بگوید، خدا را به ذكر كثیر یاد كرده است (و به فرمان خداى متعال در این آیه شریفه عمل كرده است ).



طبقه بندی: اذکــار و منــاجــات با خـــدا،  کوثـــر النّبـــی (س)، 
برچسب ها: درباره تسبیحات حضرت فاطمه (سلام الله علیها)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 31 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


سالروز میلاد پر نور و خیر و برکت دخت نبوّت، همسر ولایت و مادر امامت مبارک

این حرزها و دعاها از كتاب«مهج الدعوات»و«مجتنى»كه هر دو از نوشته‏ هاى رضى الدین سیّد ابن طاووس هستند انتخاب شده ‏اند.

اول: از حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام روایت شده: حضرت رسول خدا صلى اللّه علیه و آله به امیر مؤمنان فرمود: هرگاه براى تو امر دشوارى پیش آمد بگو:

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدِ وَ اَنْ تُنْجـِیَنى مِنْ هذَا الْغَمِّ.

دوم: سید بن طاووس در مهج الدعوات براى رسول خدا صلى الله علیه و آله و ائمه هدى علیهم السلام به جهت هر یك حرزى روایت كرده از آن جمله حرز فاطمه زهرا علیهاالسلام است و آن به این الفاظ است :

بِسْمِ اللَّه الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا حَىُّ یا قَیُّومُ بِرَحْمَتِكَ اَسْتَغیثُ فَاَغِثْنى وَلا تَكِلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَةَ عَیْنِ اَبَداً وَ اَصْلِحْ لى شَاْنى كُلَّهُ.
به نام خدا كه رحمتش بسیار و مهربانى ‏اش همیشگى است، اى زنده، اى پاینده، به رحمتت فریادرسى مى‏ طلبم، پس به فریادم برس، و مرا هرگز چشم ‏برهم ‏نهادنى به خود وامگذار، و همه كارهایم را اصلاح فرما.

 منبع : http://www.erfan.ir



طبقه بندی: اذکــار و منــاجــات با خـــدا،  کوثـــر النّبـــی (س)، 
برچسب ها: حرز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 28 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


آیا نماز باعث آمرزش و پاك شدن گناهان می شود؟

امام صادق (علیه‏السلام) می‌فرمایند: «مَثَل نماز، مَثل نهری است كه روزی پنج مرتبه در آن خود را شستشو داده و چركی در بدن باقی نمی‌ماند. نماز، كفاره گناهان است، مگر گناهی كه موجب خروج فرد از ایمان شود»

عَنْ عَلِی (علیه‏السلام) قَالَ «الصَّلَوَاتُ الْخَمْسُ كفَّارَةٌ لِمَا بَینَهُنَّ مَا اجْتَنَبَ الْكبَائِرَ وَ هِی الَّتِی قَالَ اللَّهُ إِنَّ الْحَسَناتِ یذْهِبْنَ السَّیئاتِ ذلِك ذِكری لِلذَّاكرِینَ»؛ نمازهای یومیه، كفاره گناهانی است كه مابین نمازها انجام می‌گیرد. به شرط  آنكه از گناهان كبیره اجتناب شده باشد. چرا كه خداوند فرموده است: حسنات و نیكی‌ها (نماز)، بدی‌ها و گناهان را از بین می‌برد.

عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَنَّهُ قَالَ «إِنَّمَا مَثَلُ هَذِهِ الصَّلَوَاتِ الْخَمْسِ مَثَلُ نَهَرٍ جَارٍ بَینَ یدَی بَابِ أَحَدِكمْ یغْتَسِلُ مِنْهُ فِی الْیوْمِ خَمْسَ اغْتِسَالَاتٍ فَكمَا ینْقَی بَدَنُهُ مِنَ الدَّرَنِ به تواترِ الْغَسْلِ فَكذَا ینْقَی مِنَ الذُّنُوبِ مَعَ مُدَاوَمَةِ الصَّلَاةِ فَلَا یبْقَی مِنْ ذُنُوبِهِ شَیئ»؛ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرموده‏اند: مَثل نمازهای پنج گانه، مَثل پنج مرتبه غسل كردن در یك روز است كه چرك و كثافتی در بدن باقی نمی‌ماند. با مداومت در نماز، گناهی باقی نمی‌ماند.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مردی را دیدند كه می‌گفت: خدایا مرا بیامرز؛ گرچه بعید است مرا بیامرزی. پیامبر فرمودند: «چرا به خدا بدگمان هستی؟» گفت: من در زمان اسلام و جاهلیت گناه كردم. حضرت فرمودند: «گناهان زمان جاهلیت، با ایمان و گناهان بعد از اسلام، با نماز محو می‌شود. چرا كه نماز كفاره گناهان می‌باشد» (مستدرك الوسائل، ج 3، ص 16- 15)

البته افرادی كه نماز می‌خوانند؛ كمتر گناه می‌كنند. خود نماز جلوی بسیاری از گناهان را می‌گیرد. اگر نماز، نماز واقعی، با حضور قلب و تمام شرایط  اقامه شود؛ سد بزرگی خواهد بود، در برابر گناهان. «نماز بگزار كه نماز، آدمی را از فحشا و منكر باز می‌دارد» (عنكبوت، 45)

پس نماز گناهان سابق را می‌شوید و جلوی گناهان آینده را نیز می‌گیرد. این خواص برای نمازگزاری است كه واقعاً در صدد عبادت و بندگی است. اما نمازگزاری كه قصد ریا و خودنمایی داشته باشد؛ از آثار و بركات نماز محروم می‌ماند. نمازی عامل شست‏شوی گناهان خواهد بود؛ كه مقبول درگاه احدیت قرار گیرد؛ یعنی قلب و اعضاء نمازگزار، پاك بوده و تسلیم اوامر خداوند باشد.

فردی كه لحظه به لحظه با فرمان خداوند مخالفت كرده و شرایط بندگی را رعایت نمی‌كند؛ نماز او بی‏خاصیت خواهد بود. در روایات آمده است: «كسی كه شراب بنوشد، تا چهل روز اعمالش قبول نمی‌شود» (الكافی، ج 6، ص 401) پس هر نمازی، كفاره گناهان نخواهد بود.

فردی كه لحظه به لحظه گناه كرده و از هیچ معصیتی پرهیز نمی‌كند و بین هر گناه، نماز بخواند؛ این مَثل شخص توبه كننده ‏ای است كه بعد از هر توبه، بلافاصله مرتكب گناه می‌شود و خودش را به تمسخر گرفته است. بله، نمازی گناهان سابق را می‌شوید كه نمازگزار، قصد رجوع به گناه نداشته باشد و تصمیم بر اطاعت از خداوند و ترك گناهان داشته باشد.



طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: نماز باعث آمرزش و پاک شدن گناهان، نماز کفاره گناهان،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

من فقط یک بلیط رفت به مشهد می خواهم ؛

ترجیحا بدون برگشت ...



من باشم ،

تو باشی و صحن انقلابت ...

دنیا را می خواهم چه کار؟!


السّلام علیک یا شمس الشـّموس ،

یا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)




طبقه بندی: محفــل عتـرت - امام رئــوف ، آقا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)، 
برچسب ها: فقط یک بلیط رفت به مشهد ...، درباره امام رضا (علیه السّلام)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

عطر حرم بزن به دلم ، یار را بگو ...

امشب تمام نیّت من یک زیارت است ...



گاهی دلم یک جای دنج می خواهد ،

جایی شبیه رواق های حرمت ...

بنشینم و زل بزنم به گنبدت ...

من باشم و بغض های نشکسته ، تو باشی و آرامش دلـم ...

السّلام علیک یا علی بن موســـی الـــرّضا (علیه السّلام)


برگرفته از :http://rbehesht.blogfa.com




طبقه بندی: محفــل عتـرت - امام رئــوف ، آقا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)، 
برچسب ها: درباره امام رضا(علیه السّلام)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

نشسته ام چو غباری به شوق اذن دخول ...

بیا بگو نتکانند پادری ها را ...




طبقه بندی: محفــل عتـرت - امام رئــوف ، آقا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)، 
برچسب ها: به شوق اذن دخول، درباره امام رضا (علیه السّلام)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

منبع : http://rbehesht.blogfa.com



طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: روش های توجیه گناهان،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


آقای جمعه های غریبی ظهور کن

دل را پر از طراوت عطر حضور کن

یک گوشه از جمال تو یعنی تمام عشق 
یک دم فقط بیا و از اینجا عبور کن


اَللّهُــــــمَّ عَجّــِـــل لِوَلیِّـکَ الفَـــــرَج



طبقه بندی: مهـــدویّت و انتظـــار و آخرالـــزّمان، 
برچسب ها: آقای جمعه های غریبی ظهور کن، اللّهم عجّل لولیّک الفرج،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


عجب سالی درپیش داریم
آغازش جمعه
پایانش جمعه
ونیمه شعبانش هم جمعه ...
جمعه ...
ودیداریار جمعه ...
پس به امید دیدار مهدی(عج)

جــــمعه

اَللّهُــــــمَّ عَجّـــِــل لِوَلیِّـکَ الفَـــــرَج

برگرفته از : http://haramonline88.blogfa.com



طبقه بندی: مهـــدویّت و انتظـــار و آخرالـــزّمان، 
برچسب ها: انتظار، جمعه، حضرت مهدی(عج)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 24 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


نیامده روز آمدنت را

تعطیل کرده ایم

آقای جمعه ها ...

اللهم عجل لولیک الفرج



طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: آقای جمعه ها ...،
نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()


منم که سایه نشین وجود مولایم
کنیز خانه غم ؛ خاک پای زهرایم
منم که خانـــه به دوش غــم علی هستم
منم که همقدم محنت ولی هستم
منم که شاهد  زخم شکسته ابرویم
انیس گریه به یاس شکسته پهلویم
منم که در همه جا در تب حسن بودم
منم که شاهد خون لب حسن بودم
منم که جلوه حق را به عین می دیدم
خدای را به جمال حسین می دیددم
منم که بوده دلم صبح و شام با زینب
منم میان همه ؛ هم کلام با زینب
منم که سوگ گلستان و باغبان دارم
به سینه زخم غم کربلائیان دارم
منم که ظهر عطش را نمی برم از یاد
چهار لاله بی سر ز من به خاک افتاد
منم که مادر عشق و امید و احساسم
فدای یک سر موی حسین عباس
مخوان جانا دگر ام البنینم‏
که من با محنت دنیا قرینم‏
مرا ام البنین گفتند، چون من‏
پسرها داشتم ز آن شاه دینم‏
جوانان هر یکى چون ماه تابان
بدندى از یسار و از یمینم‏
ولى امروز بى بال و پرستم
نه فرزندان، نه سلطان مبینم‏
مرا ام البنین هر کس که خواند
کنم یاد از بنین نازنینم‏
به خاطر آورم آن مه جبینان‏
زنم سیلى به رخسار و جبینم
به نام عبد الله و عثمان و جعفر
دگر عباس آن دُرّ ثمینم‏
-------------------------------
غلامرضا سازگار




طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: منم که سایه نشین وجود مولایم، حضرت ام البنین (سلام الله علیها)،
نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()





سالروز وفات حضرت ام البنین مادر گرامی حضرت عباس (علیه السلام) تسلیت باد





طبقه بندی: حضرت عبّـــاس (ع) ، قمر بنی هاشم،  مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها)،
نوشته شده در تاریخ شنبه 23 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()
ام البنین ، و دو سبط پیامبر صلى الله علیه و آله

ام البنین بر آن بود که جاى خالى مادر آنها را در زندگى دو سبط پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله دو ریحانه رسول خدا صلى الله علیه و آله و دو سرور جوانان بهشت ، امام حسن و امام حسین علیه السلام ، پر کند؛ مادرى که در اوج شکوفایى پژمرده شد و آتش به جان فرزندان خردسال خود زد.
فرزندان رسول خدا صلى الله علیه و آله در وجود این بانوى پارسا، مادر خود را مى دیدند، و رنج فقدان مادر را کمتر احساس مى کردند. ام البنین سلام الله علیه ، فرزندان دخت گرامى رسول اکرم صلى الله علیه و آله را بر فرزندان خود که نمونه هاى والاى کمال بودند مقدم مى داشت و بخش عمده محبت و علاقه خود را متوجه آنان مى کرد.
تاریخ جز این بانوى پاک کسى را به یاد ندارد که به اصطلاح فرزندان هووى خود را بر فرزندان خویش مقدم بدارد. لیکن ام البنین سلام الله علیه توجه به فرزندان رسول خدا صلى الله علیه و آله را فریضه اى دینى مى شمرد، زیرا خداوند متعال در کتاب خود همگان را به محبت آنان دستور داده ،و آنان امانت و ریحانه رسول خدا صلى الله علیه و آله بودند . ام البنین با درک عظمت آنان به خدمتشان قیام کرد و در این راه از بذل آنچه در توان داشت دریغ نورزید.
گویند همان روز که پاى در خانه مولا علیه السلام گذاشت ، حسنین علیه السلام هر دو مریض بوده و در بستر افتاده بودند. اما عروس تازه ابو طالب علیه السلام به محض آنکه وارد خانه شد خود را به بالین آن دو عزیز عالم وجود رسانید و همچون مادرى مهربان به دلجویى و پرستارى آنان پرداخت . چنانکه گفته مى شود خود نیز پس از چندى به مولا پیشنهاد داد که به جاى فاطمه ، که اسم قبلى واصلى وى بوده ، او را ام البنین صدا زند، تا حسنین علیه السلام از ذکر نام اصلى او توسط مولا علیه السلام به یاد مادر خویش ، فاطمه زهرا سلام الله علیه ، نیفتاده و در نتیجه خاطرات تلخ گذشته در ذهنشان تداعى نگردد و رنج بى مادرى آنها را آزار ندهد.


اهل بیت علیه السلام ، و ام البنین سلام الله علیها

محبت بى شائبه ام البنین سلام الله علیه در حق فرزندان رسول خدا صلى الله علیه و آله و فداکاریهاى فرزندان او در راه سید الشهداء علیه السلام ، در تاریخ بى پاسخ نماند. اهل بیت عصمت و طهارت در احترام و بزرگداشت آنان کوشیدند و از قدردانى نسبت به آنان چیزى فرو گذار نکردند.
شهید که از فقهاى قله پوى شیعه است ، مى گوید: ام البنین سلام الله علیه از زنان با فضیلت و عارف به حق اهل بیت علیه السلام بود. وى محبتى خالصانه به آنان داشت و خود را وقف دوستى آنان کرده بود. آنان نیز براى او جایگاهى والا و موقعیتى ارزنده قائل بودند. زینب کبرى سلام الله علیه پس از رسیدن به مدینه به محضرش شتافت و شهادت چهار فرزندش را تسلیت گفت . چنانکه در اعیاد نیز، براى اداى احترام ، به محضرش ‍ مشرف مى شد.
رفتن نواده رسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله ، شریک نهضت حسینى و قلب طپنده قیام امام حسین علیه السلام یعنى زینب کبرى علیه السلام ، نزد ام البنین سلام الله علیه و تسلیت گفتن شهادت فرزندان برومندش ، نشان دهنده منزلت والاى ام البنین سلام الله علیه نزد اهل بیت علیه السلام است .

ام البنین سلام الله علیها واسطه فیض الهى

این بانوى بزرگوار نزد مسلمانان جایگاهى ویژه دارد، و بسیارى از انان معتقدند او را نزد خداوند منزلتى والاست و اگر دردمندى او را به درگاه حضرت بارى تعالى شفیع و واسطه قرار دهد، غم و اندوهش برطرف خواهد شد. لذا به هنگام سختیها و درماندگیها، این مادر فداکار را شفیع خود قرار مى دهند. البته بسیار هم طبیعى است که ام البنین سلام الله علیه نزد پروردگار مقرب باشد تا زیرا وى فرزندان پاره هاى جگر خود را خالصانه در راه خدا و استوارى دین حق تقدیم داشته است .

ام البنین سلام الله علیها همسرى جز امیرالمؤ منین على علیه السلام برنگزید

گروهى از مورخین برآنند که امیرالمؤ منین علیه السلام با ام البنین سلام الله علیه ، دختر حزام عامریه ، بعد از شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه ازدواج نمود.  دسته اى دیگر مى گونید که این امر بعد از ازدواج حضرتش با امامه بوده است .  اما در هر حال ، مسلم است که این ازدواج بعد از صدیقه کبرى سلام الله علیه صورت گرفته است ، زیرا تا فاطمه سلام الله علیه زنده بود خداوند ازدواج با زنان را بر امیرالمؤ منین علیه السلام حرام نموده بود.
ام البنین داراى چهار پسر به نامهاى عباس ، عبدالله جعفر، و عثمان گردید که سرور همه آنان حضرت عباس علیه السلام مى باشد. این بانوى بزرگوار، بعد از امیر المؤ منین على علیه السلام مدتى طولانى زنده بود و با کسى نیز ازدواج نکرد؛ همچنانکه امامه و اسماء بنت عمیس و لیلى نهشیله چنین نمودند و این چهار زن آزاده ، کمال وفادارى را در حق شوى و سرورشان امیر المؤ منین على علیه السلام انجام دادند. حتى یک بار مغیرة ین نوفل و یک بار نیز ابو هیاج بن سفیان از امامه خواستگارى کردند، اما او امتناع ورزید و حدیثى از على علیه السلام نقل کرد که همسران پیامبر و جانشینش بعد از مرگ ایشان نباید به همسرى کسى درآیند، بر پایه این سفارش ، زنان وارسته مزبور، تن به ازدواج با کسى ندادند.
در باب عظمت مقام و علو معرفت حضرت ام البنین سلام الله علیه به مقام و موقعیت اهل بیت علیه السلام همین بس نوشته اند: چون ازدواج امیرالمؤ منان علیه السلام در آمد، امام حسن و امام حسین علیه السلام بیمار بودند، و او بسان مادرى دلسوز و پرستارى مهربان به مراقبت و دلنوازى از آنان پرداخت ؛ و چنین امرى از همسر سرور اهل ایمان ، که از انوار معارف حضرتش بهره ها گرفته ، در بوستان علوى تربیت یافته و به آداب و اخلاق مولاى متقیان علیه السلام مؤ دب متخلق شده ، شگفت نیست .

فرزندان ام البنین سلام الله علیها

اول از همه ، قمر بنى هاشم علیه السلام متولد گردید، و بعد بترتیب : عبدالله و جعفر و عثمان گام به جهان هستى گذاشتند.
فرزندان ام البنین – همگى – در زمین کربلا شهید شدند و نسل ام البنین علیه السلام از طریق عبیدالله بن قمر بنى هاشم بسیار مى باشند. چون بشیر به فرمان اما زین العابدین علیه السلام وارد مدینه شد تا مردم را از ماجراى کربلا و بازگشت اسراى آل الله با خبر سازد در راه ام البنین سلام الله علیه او را ملاقات کرد و فرمود: اى بشیر، از امام حسین علیه السلام چه خبر دارى ؟ بشیر گفت : اى ام البنین ، خداى تعالى ترا صبر دهد که عباس ‍ تو کشته گردید. ام البنین سلام الله علیه فرمود: از حسین سلام الله علیه مرا خبر ده . بدینگونه ، بشیر خبر قتل یک یک فرزندانش را به او خبر داد اما ام البنین پیاپى از امام حسین علیه السلام خبر مى گرفت وى گفت : فرزندان من و آنچه در زیر آسمان است ، فداى حسینم باد! و چون بشیر خبر قتل آن حضرت را به او داد صیحه اى کشید و گفت : اى بشیر، رگ قلبم را پاره کردى ! و صدا به ناله و شیون بلند کرد.
مامقانى گوید: این شدت علاقه ، کاشف از بلندى مرتبه او در ایمان ، و قوت معرفت او به مقام امامت است که شهادت چهار جوان خود را که نظیر ندارند در راه دفاع از امام زمان خویش سهل مى شمارد.
به نوشته علامه سماوى در ابصارالعین : ام البنین سلام الله علیه همه روزه به بقیع مى رفت و مرثیه مى خواند، به نوعى که مروان – با آن قساوت قلب – از ناله و گریه ام البنین سلام الله علیه به گریه مى افتاد و اشکهاى خود را با دستمال پاک مى کرد.

منبع : سایت http://ummulbanin.com



طبقه بندی: مــطالــب گـوناگـون مــذهـــبی، 
برچسب ها: مختصری از زندگینامه حضرت امّ البنین (سلام الله علیها)، مزار حضرت امّ البنین (سلام الله علیها)،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 17 فروردین 1393 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()
به نقل از سایت عقیق: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی، پژوهشگر ادیان و نویسنده کتاب "غمخانه فاطمه زهرا (س)"، در خصوص یکی از تازه ترین اقدامات وهابیت مبنی بر ادعای وجود قبر حضرت زهرا (س) در قبرستان بقیع و ترسیم جعلی آن در نقشه های جغرافیایی به گفتگو نشسته ایم؛ گفتگوی ما را با این استاد حوزه و دانشگاه می خوانید:
بقیه را در ادامه مطلب بخـــوانید ...



ادامه مطلب
طبقه بندی: کوثـــر النّبـــی (س)، 
برچسب ها: مزار، بقیع، حضرت زهرا، شبهه، فاطمیه، وهابیت،
این قالب توسط بلاگ اسکین طراحی و توسط شیعه تولز ویرایش شده است برای دریافت کد کلیک کنید
بلاگ اسکین                                   شیعه تولــز