مـشـــــکات
محـــفل نــــور و رحـــمــت - قـــــــرآن و عــــتـرت
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 31 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()
حجت‌الاسلام والمسلین حسین انصاریان در نوشتاری درباره علایم پذیرش توبه از سوی پروردگار، آورده است: پذیرش توبه شرایط خاصی دارد. و هر گاه آن شرایط محقق شد، توبه نیز مورد قبول حق تعالی قرار می‌گیرد.

 متن کامل این نوشته به شرح زیر است:

"خداوند در آیات فراوانی به گناهکاران و کسانی که به نفس خود ستم کرده‌اند و آن را در معرض معصیت قرار داده‌اند، توصیه می کند که، توبه کرده و رابطه بین خود و خدا را اصلاح کنند و خداوند همه گناهان ایشان را می‌بخشد، قرآن مجید می‌فرماید: کسانی که توبه کردند و به اصلاح کارهای فاسد خود پرداختند و آن چه را کتمان کرده بودند بیان کنند. در این صورت توبه آن‏ها را می‌پذیرم و من بسیار عذرپذیر و قبول کننده توبه و مهربانم."

چه کسی در وفای به عهد راستگوتر از خداوند است؟ قرآن مجید وعده داده که خداوند توبه را از بندگانش می‌پذیرد. بنابراین گناهکاری که به گناه خود اعتراف کرده و از آن پشیمان بوده و عزم جدّی بر ترک گناه و جبران آن را از حق النّاس و حق اللَّه دارد، باید به قبولی توبه خویش و رحمت خداوند، امیدوار باشد. پس از انجام توبه هیچ حالت انتظاری برای قبولی توبه نیست.

امام علی (ع) می‌فرماید: به هرکس که چهار چیز اعطا شد، از چهار چیز محروم نمی‌شود: هرکس دعا کند از اجابتش محروم نمی‌گردد، هرکس توبه نمود، از قبولی آن محروم نشود، هرکس استغفار کرد، ازبخشش آن محروم نمی‌گردد و هرکس شکر نماید از افزون شدن محروم نخواهد شد.

راه‌های علم به پذیرش توبه

از چند روش انسان می‌تواند تا حدودی دریابد که توبه او مورد پذیرش قرار گرفته است یا نه:

الف) احساس آرامش خاصی که پس از دعا و توبه به انسان دست می‌دهد یا احساس سبکی از گناهان و آلودگی‌ها.

ب ) انسان هر مقدار که از گناهان خود پشیمان شده و با تضرع و التجای بیشتر، خدا را بخواند، توبه او مقبول‏‌تر است. بنابراین میزان انقلاب روحی انسان در حال استغفار نیز می‌تواند به‌عنوان یک علامتی به کار آید.

ج ) میزان اعتماد به وعده‏‌های خیر الهی، قابلیت و عنایات خداوند را زیاد می‌کند. پس هر اندازه خدا باوری، توکل و اعتماد به وعده‏‌های او را در خود افزایش دادیم، می‌توانیم بیشتر امیدوار باشیم که ما را پذیرفته است.

د ) هر مقدار که آثار واقعی توبه در اعمال و رفتارهای ما بیشتر مشخص گردد. یعنی رغبت کمتری به گناه و اراده‌ی راسخ‏‌تری در اطاعت پروردگار یابیم، نشان می‌دهد که توبه ما، توبه واقعی‌تری بود و به همین نسبت، مقبول‏‌تر واقع گردیده است.

حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمودند: اگر بعد از ماه مبارک رمضان، تغییری در حالات خود یافتید به همان نسبت وارد ضیافت‏ خداوند شده‏‌اید، ولی اگر دگرگونی در شما پدید نیامد، از آن بی‌بهره ماندید.

نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که، آیا ما توانسته‏‌ایم همه شرایط لازم توبه را محقق سازیم؟ آیا حلاوت و شیرینی گناه از جان ما به طور کامل بیرون رفته است؟ این مسئله‌ای است که ما را همیشه در حال خوف و رجا نگه می‌دارد؛ هم امیدوار به لطف و رحمت الهی باشیم؛ هم خوف و واهمه از این که مبادا برخی از شرایط توبه را محقق نساخته باشیم.



طبقه بندی: اذکــار و منــاجــات با خـــدا، 
برچسب ها: نشانه‌های پذیرش توبه چیست؟، توبه،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 31 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()

شیوه صحیح «تسبیحات حضرت زهرا(س)»/ فضیلت ذکر گفتن با تربت سیدالشهدا(ع)


دلیل انجام تسبیحات حضرت زهرا (س) بلافاصله بعد از نمازهای واجب چیست؟


پاسخ: گفتن تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها شرایطی دارد:

اول اینکه نباید در تعداد آن کم و زیاد شود یعنی در ترتیب و عدد یکی باشد یعنی اول الله‌‌اکبر 34 بار، الحمدلله 33 بار و بعد سبحان‌الله 33 مرتبه .پس در حفظ عدد سهل‌انگاری نشود با اینکه اعمال مستحبی‌اند همانی که وارد شده همان را انجام دهند نه کمتر و نه بیشتر.

دوم اینکه شرط حضور قلب در موقع گفتن ذکر است که انسان با گفتن الله‌اکبر یک سیر معنوی می‌کند و سپس با الحمدلله و سبحان‌الله سیری دیگر می‌کند.

سوم اینکه بلافاصله بودن تسبیح بعد از نماز است، یعنی وقتی نماز به پایان رسید قبل از اینکه حالت خود را به هم بزند و تغییر در وضع بدهد و به عبارتی از حالت تشهد و سلام در نماز خارج شود و قبل از پرداختن به چیز دیگری تسبیح حضرت زهرا (س) را شروع کند و با آنچه که در سرّ عدد و کیفیت ذکر تسبیح معلوم است این است که بلافاصله بودن تسبیح بعد از نماز، دارای حسابی است که در غیر این صورت نیست و شاهد مطلب ما روایت امام صادق (ع) در تهذیب الاحکام، شیخ طوسی جلد 2 است که می‌فرماید: «کسی که در نمازهای فریضه بعد از سلام نماز قبل از حرکت از مصلی تسبیح کند خداوند را به تسبیح فاطمه زهرا (س) خداوند او را می‌آمرزد و باید تبسیح را با تکبیر «الله‌اکبر» آغاز کند.

و چهارم اینکه در تسبیح حضرت زهرا (س) موالات بودن شرط است، که اذکار آن بدون وقفه و قطع کردن گفته شود و در هنگام تسبیح از حرف‌های متفرقه یا کارهایی که موجب فاصله افتادن می‌شود پرهیز و اجتناب کند و در این که انسان تسبیح را متصلاً به انجام برساند رموز خاصه‌ای وجود دارد که اهل آن می‌دانند همان طور که مرحوم کلینی در کتاب فروع کافی از محمد ابن جعفر روایت می‌کند: «انه کان یسبح تسبیح فاطمة صلی الله علیها فیصله و لا یقطعه» امام صادق (ع) تسبیح حضرت فاطمه زهرا (س) را متصلاً انجام می‌داد و آن را با چیز دیگری قطعی نمی‌کرد.

آیا هنگام گفتن ذکر و تسبیحات حضرت زهرا (س) فرقی بین تسبیح معمولی با تسبیح تربت پاک امام حسین (ع) است؟

 

پاسخ: معمولاً ذکرها را و به خصوص تسبیح حضرت زهرا (س) را با تسبیح می‌گویند و بهتر است که تسبیح از تربت پاک حضرت سید‌الشهداء باشد.

در کتاب مکارم‌الاخلاق آمده است که ابراهیم بن محمد ثقفی می‌گوید: حضرت فاطمه زهرا(س) در ابتدا تسبیحی تابیده شده از رشته ای پشم داشت که گره‌هایی بر آن زده بود و با ان تکبیر و تسبیح و ذکر می‌گفت تا اینکه حضرت حمزه بن عبدالمطلب سید الشهدا(ع) به شهادت رسید، بعد از شهادت حمزه، حضرت فاطمه (س) از تربت قبر آن شهید بزرگوار خاک برگرفت و تسبیح ساخت و با آن تسبیح می‌گفت، مردم نیز به پیروی از دختر پیغمبر این چنین کرده‌اند.

زمانی که امام حسین(ع) به شهادت رسید سنت شد که از تربت آن امام همام تسبیح ساخته و به وسیله آن ذکر گویند، همچنین از حضرت صاحب الزّمان (عج) روایت است: هر کس تسبیح تربت امام حسین (ع) را در دست گیرد و ذکر را فراموش کند ثواب ذکر برای او نوشته می‌شود و از امام صادق (ع) روایت شده که فرمود: یک ذکر یا استغفار که با تسبیح تربت حسین (ع) گفته شود برابر است با هفتاد ذکر که با چیز دیگر گفته شود و از امام موسی کاظم(ع) روایت شده که می‌فرماید: مؤمن از پنج چیز نباید خالی باشد: مسواک، شانه، سجاده (که بر روی آن نماز می‌‌خواند) تسبیحی که سی و چهار دانه باشد و انگشتر عقیق.


آیا گذاشتن تسبیح در جلوی مهر و سجاده، در نماز وجه شرعی دارد؟

 

پاسخ: بله، در مواردی که جلوی نمازگزار، صف یا دیواری نباشد و جلوی او در معرض عبور و مرور باشد مستحب است چیزی مانند تسبیح یا عصا و امثال آن جلوی مهر و سجاده خود بگذارند تا اگر عبور و مروری صورت گرفت بین او و مرور کننده فاصله و حائلی باشد و همین طور است اگر جلوی او و شخصی حضور داشته باشد که در این صورت نیز مستحب است چیزی جلوی مهر و سجاده خود بگذارند.


منبــع : سایت http://koyemohabat.ir




طبقه بندی: اذکــار و منــاجــات با خـــدا، 
برچسب ها: درباره تسبیحات حضرت زهرا(س)، شیوه صحیح «تسبیحات حضرت زهرا(س)»، فضیلت ذکر گفتن با تربت سیدالشهدا(ع)،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظرات ()

صلوات، دو چهره‌ای است؛ این که می گویند: بهترین ذکر صلوات است، به علّت دو چهرهای بودن او است. صلوات هم مداد است، هم مداد پاک کن. لذا بسیار به صلوات سفارش شده است.

به گزارش شبستان، هر یک صلوات وقتی در نامه عمل ثبت و ضبط می‌شود، ده حسنه نوشته می‌شود، صلوات هم نقش اثباتی دارد و نقش نفیی!

آیت الله مجتبی آقاتهرانی در جلسه درس اخلاق خود اهمیت و جایگاه صلوات را به عنوان بهترین و برترین ذکر بیان کرده و ابعاد این موضوع را تبیین کردند که در ادامه شرح سخنان این استاد اخلاق را می خوانید؛ رُوِیَ عَن الحَسنَ بن عَلِیٍّ العَسکَری (صَلَواتُ اللهُ عَلَیهما) قالَ:« أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللَّهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله وسلم)فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات» روایتی از امام عسکری (ع) منقول است که حضرت فرمودند: زیاد به یاد خدا باشید، « اَکثِرُوا ذِکرَ اللهِ تَعالی »


ذکر درونی و ذکر بیرونی

این ذکر(یاد) به معنای ذکر درونی است، چون در جمله بعد دارد: « و ذِکْرَ الْمَوْتِ » و مرگ نیز فراموشت نشود، چون در این عبارت ذکر به معنای ذکر درونی است. ذکر در عبارت اوّل نیز به قرینه، به معنای یاد است، نه ذکر زبانی و این ذکر نقش سازنده دارد. حضرت می‌فرمایند: خدا یادت نرود، مرگ هم فراموش نشود. این دو سفارش، درونی بود؛ حضرت دو سفارش بیرونی هم فرموده اند. سوم: قرآن زیاد بخوانید « وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ ». تلاوت قرآن آثار بسیار زیادی دارد و از نظر معنوی، نورانیّت می‌آورد. چهارم: زیاد درود بر پیامبر بفرستید، « وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ ». حضرت سفارشات قبل را بدون علّت فرمودند و فقط برای همین سفارش علّت فرمودند: « فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات » چون صلوات بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) ده حسنه محسوب می‌شود. مسأله صلوات بحث مفصلی است که در اینجا اشاره ای می‌کنم. صلوات هم نقش اثباتی دارد و هم نقش محوی. اینکه حضرت می‌فرمایند: هر یک صلوات وقتی در نامه عمل ثبت و ضبط می‌شود، ده حسنه نوشته می‌شود، نقش اثباتی است. از طرف دیگر حضرت در روایت دیگری می‌فرمایند، نقش محوی نیز دارد، یعنی نقش استغفار هم دارد.

صلوات و نقش نفیی آن

در روایت متعدّد داریم که صلوات نقش نفیی هم دارد، یعنی از یک طرف حسنه نوشته می‌شود از طرف دیگر، سیّئه‌ای هم پاک می‌شود، به تعبیر دیگر صلوات، دو چهره‌ای است؛ این که می گویند: بهترین ذکر صلوات است، به علّت دو چهرهای بودن او است. صلوات هم مداد است، هم مداد پاک کن. لذا بسیار به صلوات سفارش شده است.

جنبه اثباتی صلوات نیز بحث مفصلی است، حتّی در یک روایت داریم وقتی کسی صلوات بفرستد، برایش ده حسنه می‌نویسند، از آن طرف ملائکه هفتاد صلوات برای او می‌فرستند، از طرف دیگر هم خدا هفتصد درود بر او می‌فرستد. جنبه ضریب صلوات بسیار بالا است و ما نمی‌دانیم که در فرستادن یک صلوات چه خبرها است. لذا امام عسکری (علیه السلام) سفارش به صلوات فرمودند.


بحارالأنوار ج ۷۵، ص ۳

به نقل از سایت تبیان





طبقه بندی: مباحث اخلاقی ، در محــضر عـارفـان و استادان اخــلاق، 
برچسب ها: صلوات هم مداد است هم پاک کن!،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()

خدا برای  ما تجدیدیها

در امتحان بندگی، کلاس تقویتی گذاشته

 نام این دوره ی 30 روزه رمضان است

خدا  می گوید :خب ،روزه دارها

حالا موقع افطار موقع اجابت دعاست 

حالا وقتش شده بخواهید از من؟ درخواست کنید

یکی می گوید :آن خرما را بده و دیگری شیر و

آن دیگری ظرف آش را

کسی اصلا حواسش به خدا نیست

تا سحر می خوریم تا مغرب می خوابیم...

خرمایی تعارف به هم میکنیم

با حسی غریب می گوییم قبول باشد

و دوباره تا سحر می خوریم

تا مغرب می خوابیم!

خدایا شاید دیدی در بیداری از تو دور می شویم

فرمودی در رمضان، خواب هم عبادت است!

منبع : http://haramonline88.blogfa.com




طبقه بندی: ماه مبارک رمضــان ، ماه تریـــن مــاه خـــدا، 
برچسب ها: موقع اجابت دعا ...، رمضان،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()



خدایا...

ما به امید "رازدار" بودنت، "راز" دار شدیم...

و شرم نکردیم از زیادی رازها و گناه ها، یا ستارالعیوب!

وَ بِرَحْمَتِکَ أَخْفَیْتَهُ وَ بِفَضْلِکَ سَتَرْتَهُ...


به نقل از : http://kanoonetaha.persianblog.ir





طبقه بندی: بهــترین دوســتم خــــدا، 
برچسب ها: یا ستار العیوب ...،
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 27 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()
با نام و یاد خدا...



آقا جان سلام
ای امام خوبیها و مهربونی ها
بیشتر از همیشه به عنایت شما محتاجم.
به دعای خیرتون احتیاج دارم. یه گوشه نظر شما برام کافیه.
مشکل بزرگی دارم که اگه حل نشه خدا میدونه چه بر سرم میاد...
برای دردم جز عنایت ائمه اطهار (علیهما السلام) ، درمانی نیست.
دلمو از راه دور به صحن مبارکتون گره زدم و متوسلتون شدم .
آقا به دادم می رسید؟


یااَبَا الْحَسَنِ یا عَلِىَّ بْنَ مُوسى اَیُّهَا الرِّضا یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّهَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَىْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَناعِنْدَاللّهِ



طبقه بندی: محفــل عتـرت - امام رئــوف ، آقا علی بن موسی الرّضا (علیه السّلام)، 
برچسب ها: آقا به دادم می رسید؟،
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــــر بدهید ()

تا کسی را به سرکوی تو راهش ندهند

 گریه وسوزدل و ناله و آهش ندهند

به غباری که ز کویت به رخم مانده قسم

 هر که خاک تو نشد عزت وجاهش ندهند

دیده صد بار اگر کور شود بهتر از آن

 که به دیدار تو یک فیض نگاهش ندهند

تو نوازش کنی آن را که نگاهش نکنند

 تو دهی راه کسی را که پناهش ندهند

کوه طاعت اگر آرد به قیامت زاهد

 بی تولای تو حتی پر کاهش ندهند 



منبع : http://www.majma429.blogfa.com




طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: یا مولای من، یا اباصالح المهدی (عج)،
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 26 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــــر بدهید ()

کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی 

مشتری سر بدهد گر سر بازار آیی

به تماشای قدت دست و دل از کار کشم 

گر تو سرمست وخرامان به سر کار آیی

به در قصر تو از شوق تو درمان شده ام

 تا تو را بنگرم آندم که به دربار آیی



منبع : http://www.majma429.blogfa.com




طبقه بندی: مهـــدویّت و انتظـــار و آخرالـــزّمان، 
برچسب ها: کار گل زار شود گر تو به گلزار آیی،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 25 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــر بدهید ()
هر کس به کسی نازد و من هم به تو نازم
ای کاش که جـــــان بر سر کوی تو ببازم

ترســـم که بیــــایی و من آنـــروز نباشــم
ای کاش که من خـــــاک سر راه تو باشم

شـاید که دگر میکـــده را درک نکــــردم
یکبــار بیـــا تا که به دور تو بگــــــــردم

سایه ات به سرم...من منتظرم



منبع: yas-asemooni.blogfa.com




طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: من منتظرم...،
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 19 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــــر بدهید ()

مژده ای منتظران ماه خدا آمده است

ماه شبهای مناجات و دعا امده است

ماه دلدادگی بنده به معبود رسید

بر سر سفره شاهانه گدا امده است


رسول خدا صلى الله علیه و آله:

رمضان ماهى است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم. (بحارالانوار، ج 93، ص 342)


پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله:

درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‏ شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.  (بحارالانوار، ج 93، ص 344)


رسول خدا صلى الله علیه و آله:

اگر بنده «خدا» می ‏دانست كه در ماه رمضان چیست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏ داشت كه تمام سال، رمضان باشد. (بحارالانوار، ج 93، ص 346)


 

امام محمد باقر علیه السلام:

هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.(اصول کافی، ج2، «کتاب فضل القرآن» «باب نوادر» حدیث 9 و 10)


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:

اَلصّائِمُ لا تُرَدُّ دَعوَتُهُ؛ دعاى روزه‌‏دار رد نمى‌‏شود. (مراقبات ماه رمضان، ص76- ح 66)


رسول خدا صلى الله علیه و آله:

« روزه گرفتن در گرما، جهاد است. »   (بحارالانوار، ج 96، ص 257)

 

امام صادق علیه السلام:

هر كس كه در روز بسیار گرم براى خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را مى ‏گمارد تا دست ‏به چهره او بكشند و او را بشارت دهند تا هنگامى كه افطار كند. (الكافى، ج 4، ص 64 ح 8)


ماه برکت زِ آسمان می آید

صوت خوش قرآن و اذان می آید

تبریک به مۆمنینِ عاشق پیشه

تبریک،بهار رمضان می آید


مژده که شد ماه مبارک پدید

به عاصیان وعده ی رحمت رسید


می گویند هروقت آب می نوشی بگو یا حسین(علیه السلام)، این روزها که آب می بینی و نمی نوشی آرام بگو یااباالفضل (علیه السلام).


کاش در این رمضان لایق دیدار شوم

سحری با نظر لطف تو بیدار شوم

کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان

تا که همسفره تو لحظه افطار شوم


مارا به دعا کاش نسازند فراموش

رندان سحرخیز که صاحب نفسانند




طبقه بندی: ماه مبارک رمضــان ، ماه تریـــن مــاه خـــدا، 
برچسب ها: ماه تریـــــن مـــاه خــــــدا، جملات زیبا درباره ماه مبارک رمضان،
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 18 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــــر بدهید ()

امام صادق(علیه السّلام):
خواب روزه دار عبادت،
خاموشی او تسبیح،
عمل وی پذیرفته شده
و دعای او مستجاب است.


بار الها ...

کاش در این رمضان لایق دیدار شویم

سحری با نظر لطف تو بیدارشویم



ماه مبارک آمد، ای دوستان بشارت
کز سوی دوست ما را هر دم رسد اشارت
آمد نوید رحمت، ای دل ز خواب برخیز
باشد که باقی عمر، جبران شود خسارت


حلول ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت و غفران مبارک باد.


بر گرفته از سایت : http://www.beytoote.com




طبقه بندی: ماه مبارک رمضــان ، ماه تریـــن مــاه خـــدا، 
برچسب ها: ای دوستان بشارت، ماه مبارک رمضان، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان،
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 16 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظـــــر بدهید ()
مرحوم شیخ صدوق در جلد دوم کتاب شریف «عیون اخبار الرضا» صفحه 5، از حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام روایتی را نقل کرده که در این روایت شریف، آن حضرت توصیه‌هایی را برای روزهای آخر ماه شعبان به اباصلت هروی می‌فرمایند. خوب است با دقت به مضامین این روایت نورانی، خود را آماده میهمانی خدا در ماه رمضان کنیم. متن این روایت بنابر نقل شیخ صدوق چنین است:
اباصلت می‌گوید: در آخرین جمعه ماه شعبان، به محضر حضرت امام رضا(ع) وارد شدم. آن حضرت به من ­فرمودند: اى اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است،
 
پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهى کرده ‏اى در این چند روزى که باقى مانده تدارک کن، و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه براى تو فایده ‏اى ندارد، و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن، و از گناهان و نافرمانی­ هایت به‏ سوى خدا بازگرد و توبه نما، تا ماه خدا به تو رو کرده باشد در حالى که تو به خدایت اخلاص ورزیده باشى، و امانتى بر گردن خود باقى مگذار مگر آنکه آن را ادا کنى.
 
و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنى نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنى، و هیچ گناهى را که مرتکب بوده‏ اى وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دورى گزینى، و از خداوند پروا داشته باش، و در امور نهان و آشکارت بر او توکّل و اعتماد کن، و هر کس بر خدا توکّل کند همانا خداوند او را کافى است، زیرا خداوند کار خود را به انجام می­رساند، و براى هر چیز اندازه ‏اى قرار داده است.

 
 در باقی‏مانده این ماه زیاد این ذکر را بگو: «اللّهم إن لم تکن قد غفرت لنا فی ما مضى من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه؛ پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده‏اى، پس از تو می­خواهیم که در باقیمانده این ماه ما را ببخشى و بیامرزى» زیرا خداوند تبارک و تعالى در ماه  شعبان مردم بسیارى را به دلیل احترام ماه مبارک رمضان از آتش آزاد می ‏کند.
به نقل از سایت : http://www.rajanews.com




طبقه بندی: ماه شعــبان ، ماه پیــامبر خـــدا، 
برچسب ها: دعای امام رضا(ع) برای پایان ماه شعبان، روزهای پایانی شعبان،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 3 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

آیت الله سید محمدتقی موسوی اصفهانی در کتاب گران سنگ مکیال المکارم خلاصه آثار و فواید و ویژگی‌هایی را که بر دعا کردن برای تعجیل فرج مترتب است، بیان می‌کند و ما هم به جهت این که کتاب مکیال المکارم به امر مطاع ولی عصر علیه السلام نوشته شده و کتابی مبارک و پر خیر است، مطالب آن را ذیلا نقل می‌کنیم.


دعا کننده برای فرج حضرت مشمول برکات زیر می‌شود:


در ادامه مطلب بخــوانید


ادامه مطلب
طبقه بندی: مهـــدویّت و انتظـــار و آخرالـــزّمان، 
برچسب ها: 90 فایده در دعا برای فرج امام زمان (عج)،
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 3 تیر 1392 توسط گـدای کـوی عتـرت | نظــــر بدهید ()

عصر انتظار، ولادتت را  جشن گرفته است، ای گل نرگس!

خوش آمدی مولا !


امام مهدی (عج):

زمان ظهور من مربوط به اراده خداوند متعال مى‌باشد و هر كس زمان آن را معیّن و معرفى كند دروغ گفته است .

(بحارالانوار: ج 53، ص 181)

امروز ملک ز آسمان گل ریزد

رضوان بهشت از جنان گل ریزد

جبریل به شادی دل آل علی

در مقدم صاحب الزمان گل ریزد


امام مهدی (عج):

من آخرین وصیّ پیغمبر خدا هستم به وسیله من بلاها و فتنه‌ها از آشنایان و شیعیانم دفع و برطرف خواهد شد.  (دعوات راوندى: ص 207، ح 563)


جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می‌کند

نام مهدی صد هزاران درد درمان می‌کند

مدعی گوید که با یک گل نمی‌آید بهار

من گلی دارم که دنیا را گلستان می‌کند

امام مهدی (عج):

به درستى كه من سبب آسایش و امنیّت براى موجودات زمینى هستم، همان طورى كه ستاره‌ها براى اهل آسمان أمان هستند.

 (الدّرّة الباهرة: ص 48، س 3)


به انتظار تو نشستن، اشتباه ماست ، به انتظار تو باید ایستاد ...


امام مهدی (عج):

براى تعجیل ظهور من بسیار دعا كنید كه در آن فرج و حلّ مشكلات شما خواهد بود.

(بحارالانوار: ج 53، ص 181)




طبقه بندی: محفــــل عتـــرت - یوســف زهــــرا (عج)، 
برچسب ها: خوش آمدی مولا !، میلاد امام زمان (عج)، جملاتی درباره میلاد امام زمان (عج)،
این قالب توسط بلاگ اسکین طراحی و توسط شیعه تولز ویرایش شده است برای دریافت کد کلیک کنید
بلاگ اسکین                                   شیعه تولــز